Lukáš P. 46 let , životopis 1495177
Garantujeme, že hledá práciPředstava o práci
Chci pracovat jako
Auditor v ekonomice a financích Business analytik Cenař / kalkulant Ekonom Finanční analytik Finanční kontrolor Finanční ředitel/manažer Project manager organizačně-ekonomický Specialista reportingu Statistik Zobrazit vše
Možná spolupráce
Vzdělání Vyšší odborné
Shafston international language college in Brisbane
Anglický jazyk
listopad 2004 – červen 2005Vyšší odborné
VOŠ bankovnictví a pojišťovnictví
Pojišťovnictví
září 1997 – leden 2000Vyšší odborné
Praxe 20 let a 2 měsíce
We*******.o.
Operational Finance & Cost Control Manager
červen 2025 – dosud 7 měsíců
·Cost controlling, allocation of costs ·Optimization of finance processes ·Analyze of all depots (costs, performance) ·Comparison of Energy contracts, agency contracts ·Workshops abroad
MA*********.s.
Controlling manager
červen 2023 – květen 2025 2 roky
·Leading the team of controllers and a member of management ·Right hand of CFO ·Controlling and analyzing accounting and financial results ·Auditors, disputes, overdue invoices, accruals, credit risk management (Atradius) ·Cost estimation – products, projects, IC prices, prices for customers ·Calculation of ROI (time and financial impact) – CAPEX ·Project manager for LEAN in office processes - automation of processes ·Cooperation with teams around the world on daily basis, workshops abroad
MG*******.o.
Financial controller
květen 2020 – květen 2023 3 roky a 1 měsíc
·Right hand of CFO ·Monthly and yearly financial forecast (BGT) and its evaluation (P&L, BS, CF) ·Solving of Intrastat, Atradius, Transfer Pricing, Loans, Auditors, ESG ·Controlling and analyzing accounting, financial and HR results ·Leading of EDI implementation (invoices, orders, shippers) – isdocx, GLN ·Analysis (business, data), database migrations, the main person for IS supplier, data preparation for BI, optimalization of processes, screen design ·Defining, setting and counting of KPI’s ·Counting of ROI (time and financial impact) ·Workshops abroad ·Analytical support for all departments - definition of data outputs from ERP system and connecting them to final reports through SQL, MS Excel, Access
Mo*********.s.
Head of logistic and statistic, Financial analyst
leden 2012 – březen 2020 8 let a 3 měsíce
·Controlling and analyzing accounting and financial results ·Setting and counting KPI for whole company ·Monthly and yearly financial planning and its evaluation ·Calculating machine and human capacities ·Counting of ROI ·Planning and control of Departmental Overhead Costs Fulfillment ·Coordination of a new products ·Definition of “bottlenecks” in production and their optimization ·Management of planning data in ERP system ·Responsibility for calculating machine and human capacities
GE*****s.)
Senior business and data analyst, PM
říjen 2005 – prosinec 2012 7 let a 3 měsíce
·Analysis of processes through UML tools, application design, process parameterization, screen design ·Coordinator of WorkFlow system made by I-Flex from India ·Creating of IT operational documentation for all systems ·Project management ·The main analyst at KB.a.s. for the project Knowledge center
Jazyky
němčinapokročilý začátečník
angličtinastředně pokročilá
češtinavýborná
slovenštinavýborná
Řidičský průkaz
A - motocykly
B - osobní auta
Technické znalosti
Další programy a počítačové znalosti
SAP, Infor systems – Baan and Visual from Solitea systems, IFRS accounting, Lucanet, UML tools, Report Manager, SQL – Microsoft SQL Server management studio, DWH, TPV, Sysklas, Enterprise Architect, Calculation tool Facton, CIM database, MS Office, MS Project, MS Visio, PowerPivot
Dovednosti
Mé silné stránky
Aktivní přístup
Flexibilita
Ochota učit se
Pracovitost
Přizpůsobivost
Samostatnost
Spolehlivost, zodpovědnost
Výkonnost
Zvládání stresu, práce pod tlakem
Mohu nabídnout
Asertivní jednání
Empatii
Logické myšlení
Řešení problémů pomocí kritického myšlení
Schopnost práce v kolektivu a týmové práce
Srozumitelná a efektivní komunikace
Tvůrčí (kreativní) myšlení
Manažerské dovednosti
Budování a vedení týmu (leadership)
Další dovednosti
Cost saving oriented, client oriented, determined behavior