B. Z. , životopis 818963
Vzdělání SŠ nebo vyučení s maturitou
Obchodní akademie, Vyšší odborná škola ekonomická a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Mladá Boleslav, příspěvková oraganizace
Obchodní akademie
září 2002 – červen 2007SŠ s maturitou
Praxe 13 let a 7 měsíců
Ma*******ště
Finanční účetní
leden 2023 – srpen 2025 2 roky a 8 měsíců
FINANČNÍ ÚČETNÍ pro slovenský závod. Příprava podkladů pro Audity a DPPO. Podpora pro SSC AP team- proces schvalovaní a účtování přijatých faktur. V prvním roce po migraci do nové verze SAP-Fiory jednou z mých činností byla evidence a čištění namigrovaných hodnot zůstatků rozvažných účtů, dále nastavení účetních předpisů pro manuální účtování. Inventarizace rozvažných účtů pro účetní knihy LOCAL, MAHLE A IFRS. Tvorba a rozpouštění Trvalých deníků pro náklady příštích období. Účtování pokladních dokladů a správa účtu pokladny. Spolupráce s oddělením Controllingu - tvorba a rozpouštení měsíčních dohadných položek a dlouhodobých rezerv, jejich evidence dle projektů. - tvorba a rozpouštění opravné položky k zásobám Spolupráce s oddělením HR - tvorba a čištění dohadů mzdových nákladů ( odměny, dovolené..). Vyúčtování plateb služebními kartami. Účtování tvorby a využití Sociálního fondu. Rozúčtování nákladů za stravné + rozúčtování nákladů za soukromé KM a jejich odvod DPH. Evidence finančních příspěvků (daň/nedaňových) dle interních směrnic. Evidence, řešení otevřených závazků a pohledávek vůči zaměstnancům. Služební cesty zaměstnanců: - schvalování požadavků na zálohu na SC. - kontrola zaúčtování přenesených dat ze SAP CONCUR a správa účtu záloh na SC. Spolupráce s oddělením Nákupu - kontrola otevřených objednávek - spolupráce pro nastavení účetních předpisů pro tvorbu objednávek.
Ma*******ehr
majetková účetní
prosinec 2021 – prosinec 2022 1 rok a 1 měsíc
Vedení majetkové evidence. Kontrola a udržování rozvažných účtů local, IFRS, Mahle GAP. Evidence Investičního majetku, Type Specific a zákaznických toolingů. Příprava podkladů pro IFRS reporting a DPPO. Aktivace majetku a kontrola odpisů. Účtování RnD a Customer share. Náklady a výnosy příštích obdobi.
Fa*****ogy
Sales Controller and Controlling administration
leden 2012 – březen 2017 5 let a 3 měsíce
Spoluúčast při migraci dat do systemu SAP, příprava podkladů a manuálů pro školení zaměstnanců. Pomoc při nastavování matriálového toku ve výrobě, nastavování výrobních cyklicků. Užívání systemu SAP- MM, SA, FI,CO Kontrolingové práce pro 2 závody SK v Žilině a Trnavě a spolupráce s centrální účtárnou se sídlem v Bratislavě. Kalkulace a nastavení STD PnL. Kalkulace a nastavení ACT prodejních cen výrobků a polotovarů. Kalkulace ACT nákladů a evidence rozdílů STD. Kontrola nastavených cen nákupních a prodejních s centralizovanými odděleními pro východní Evropu Evidence tržeb podle projektů. Kontrola tržeb a nákladů IC partnerů k nettingu. Kontrola a evidence nákladů RnD, SGaA, majetku a toolingů k jednotlivým projektům zákazníků. Komunikace se zákazníky a využívání jejich portálů. . Řešení a dorovnání vzniklých cenových a rozdílů. Kontrola vystavených nákupních objednávek a jejich příjmů v systému. Příprava podkladů a kalkulace pro rozpočet a forecast. Kontrola rozvažných účtů, kontrola výkazů zisku a ztrát. Závěrkové práce - kontrola účetních operací, řešení vzniklých rozdílů. Příprava hodnot pro tvorbu měsíčních dohadů k tržbám, k MFC a mzdovým rezervám, přeúčtování ( náklady příštích období). Kontrola YTD dohadných položek k prodejním a nákupním cenám. Reporting výsledků (P&L, BS) v internim systemu Magnitude. Příprava podkladů pro audit a řešení vzniklých problémů.
Fa*****ogy
Sales accountant
srpen 2010 – prosinec 2011 1 rok a 5 měsíců
Vystavení faktur za prodej zboží, polotovarů, investic a služeb. Shromažďování příslušných dokladů pro fakturaci. Řízení SBI procesu se zákazníky. Řešení problémů procesu SBI, odstraňování chyb EDI-zpráv. Řešení fakturačních rozdílů cenových i množstevních se zodpovědným oddělením a následovně dorovnání k SBI dokladům a platbě zákazníka. Kontrola systému a nastavených prodejních cen. Využívání zákaznických portálů -stahování a evidence zákaznických zatíženek- řešení reklamací se zodpovědným oddělením Vystavovani dobropisu k dorovnani. Veškerá ostatní fakturace a přefakturace (vzniklé škody, cenové dorovnání za drahé kovy, prodej odpadu, cestovní náklady, support costs...). Účast při řešení overdue , a IC nettingu. Příprava podkladů k uzávěrkám, reportingu V Local i IFRS
Fa*****ogy
Material accountant
leden 2008 – srpen 2010 2 roky a 8 měsíců
Uctovani prijatych faktur za material. Zjistovani rozdilu, reseni mnozstevnich a cenovych dorovnani k dod. fakturam. Reseni dodavatelskych reklamaci. Priprava podkladu k uzaverkam.
Ce*********ory
Hosteska, recepcni
červen 2007 – prosinec 2007 7 měsíců
Prijimani a predavani posty. Evidence prichozich a ocekavanych hostu do systemu. Kontaktovani konkretniho zamestnance ci oddeleni o prichozi navsteve.
Jazyky
angličtinapokročilá
češtinavýborná
Technické znalosti
Operační systémy
MS Windows 8 / 10 / 11Zkušený
MS Windows XP / Vista / 7Zkušený
Běžná práce na počítači
Textový editor (MS Word)Pokročilý
Tabulkový kalkulátor (MS Excel)Pokročilý
MS OutlookZkušený
ERP a účetní software
Oracle ERPPokročilý
SAPZkušený
Další programy a počítačové znalosti
Prace v reportingových a výsledkových interních databázích. SAP - ERP ( Key User, školení zaměstnanců, nastavení procesu a účtování fakturace a zákaznických reklamací) SAP/ HANA - Fiory ( nastavovani účetních procesů po migraci)